چرا پیکاپ آمیکو ؟

AmicoNews091

در زمانی که اکثر خودروسازان کشور اقدام به عرضه محصولات خودروسازان چینی می‌نمودند، شرکت صنعتی آذر موتور با نام تجاری آمیکو پس از گذشت سال‌ها تولید خودروهای سنگین و موتور سیکلت برای اولین بار تصمیم گرفت تا با بهره‌گیری از مدیران، مهندسین و همکاران توانمند خود در جهت خرید قطعات با کیفیت از معروف‌ترین قطعه سازان دنیا اقدام به تولید ماشین‌های تجاری با کیفیت نظیر پیکاپ نماید که در ادامه به معرفی و مقایسه پیکاپ آمیکو با سایر پیکاپ‌های مونتاژ ایران و وارداتی می‌پردازیم.

معرفی پیکاپ آمیکو:

شرکت صنعتی آذر موتور (Azar Motor Industrial Co) در سال 1368 تأسیس شد که این برند ضمـن ثبت در ایران در 32 کشـور دیگر نیز به ثبت رسیده است. آمیکو پس از گذشت سال‌ها تولید خودرهای سنگین و موتورسیکلت تصمیم گرفت تا خودروهای تجاری دیگری نظیر پیکاپ را تولید کند و به بازارهای تجاری داخلی و خارجی عرضه نماید. این شرکت سعی نمود تا اکثر ایرادات فنی مشهود موجود در عملکرد اکثر خودروها که حوادث ناشی از آن در چند سال گذشته تیتر مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود و اخبار تصادفات این خودروها به دلیل استفاده از قطعات بی کیفیت در جاده‌ها دائماً به گوش می‌رسید، را به طور کامل رفع نماید. با توجه به اینکه اکثر قطعات خودروها بدلیل تحریم‌ها از کشور چین وارد می‌شد اما آمیکو با بهره‌گیری از مدیران، مهندسین و همکاران توانمند خود در تولید خودروهای تجاری توانست اجزای اصلی خودروها را به روش مهندسی خرید و با دقت تمام از برندهای معروف قطعه ساز دنیا تدارک و محصولات خود را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه نماید. در نتیجه حتی یک مورد تصادف بدلیل عدم ایمنی و یا به کار بردن قطعات بی کیفیت در سامانه تصادفات پلیس کشور برای محصولات ثبت نشده است. پیکاپ‌ آسنا آمیکو در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک تولید و روانه بازار گردیده است که با موتور میتسوبیشی 2378 سی سی قدرتی معادل 218 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر تولید می‌نماید.

برتری‌های پیکاپ آمیکو نسبت به سایر پیکاپ ها؟

در کشور چین همه تولیدکنندگان پیکاپ‌ موظف هستند فقط 55 نوع استاندارد CCC چین را اخذ کنند، در صورتی که پیکاپ آمیکو اولین خودرو ایران است که بدلیل کیفیت بالا گواهینامه استانداردهای 88 گانه ایمنی و آلایندگی روز اروپا را از مؤسسه TUV آلمان اخذ نموده است و در نتیجه از جمله پیکاپ‌های قابل صدور به اتحادیه اروپا هستند. باید توجه داشت که تاکنون هیچ خودروئی ‌در ایران نتوانسته استانداردهـای 88 گانه را اخذ نماید. در حالیکه‌ تمامی پیکاپ‌های مونتاژ ایران و حتی پیکاپ‌های وارداتی از ژا‌پن نیز فقط دارای استانداردهای 55 گانه هستند. به علاوه تاکنون هیـچ پیکا‌‌پ ‌دوگانه سوزی (CNG) به بازارهای چین عرضه نشده است، در صورتیکه پیکـاپ‌ آسنا آمیکو مجهز به سیستم و تجهیزات پیشرفته سوخت رسانی CNG بوده و گواهینامه‌های مرتبط با آن را از مؤسسه TUV آلمــان دریافت نموده‌ است.

هیچ کدام از ‌پیکا‌پ‌های چینی و حتی ژاپنی به قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکـی (Diff. Lock) مجهز نمی‌باشند و تنهــا ‌‌پیکاپ‌های آمریکایی مثل فورد و شورلت و در ایران فقط ‌پیکاپ‌های آمیکو، به این نوع قفــل دیفرانسیل ساخـت آمریکا تجهیز شده‌اند. سیستم کلاچ پیکاپ آسنا، از معروفترین برند اروپایی "VALEO" با گشتاور حدود 1/5 برابر گشتاور موتور میتسوبیشی انتخاب شده که در دشوارترین موقعیت‌ها قدرت خود را به نمایش می‌گذارد.علاوه بر این، یونیــت ایموبیــلایزر (ضــد ســرقت)‍ نصـب شده در آن‌ یکی از مطمئن‌ترین و قــوی‌ترین ایموبیلایزرها می‌باشد که همـانند خودروهای لوکس اروپائی به راحتی رمزگشایی نمی‌شود. وجه تمایز در کرانویل و پینیون دیفرانسیل آمیکو با سایر پیکاپ‌های موجود در ایران، نسبت دنده‌ها و همچنین آلیاژ مواد تشکیل دهنده آن‌ها می‌باشد که با استفاده از تکنولوژی پیکاپ‌های آمریکایی جهت ایجاد گشتاور بالاتر و عمر بیشتر مهندسی و تهیه شده است.

GVW کلیه پیکاپ‌های دوکابین تولید چین و ژاپن کمتر از 2800 کیلوگرم است، در حالیکه GVW پیکــاپ‌‌ دو کابین آمیکو 3200 کیلوگرم است، یعنی قابلیت حمل 400 کیلوگرم بار بیشتر را دارد. همچنین GVW کلیه پیکاپ‌های تک کابین چین و کره‌ و حتـی اروپا کمتــر از 3000 کیلوگـرم می‌باشد در صورتیکه GVW پیکاپ‌ تـک کابیـن آمیکو 3450 کیلوگرم است. بنابراین توان حمل حدود نیم تن بار اضافه نسبت به سایر رقبا را دارد. با توجه به اختلاف فـاحش GVW پیکاپ‌های آسنا آمیکو نسبت به خودروهای چینی و ژاپنی، سیستم‌ها و قطعات این پیکاپ‌ها شامل قطعات زیربندی، شاسی، سیستم تعلیق مستقل جلو و تعلیق عقب و سایر قطعات مرتبط مثل سیستم ترمزها و ... متناسب با آن و با دانش مهندسی طراحی و تقویت شده است.‌

جهت امنیت و ایمنی بیشتر سرنشینان، شاسی پیکاپ‌های آمیکو همانند اتومبیل‌های پیشرفته اروپائی در تصادف‌های شاخ به شاخ در قسمت جلو به چهار مرحله ضربه گیر مجهز شده که پیکاپ‌های چینی و ژاپنی موجود در بازار از این تکنولوژی بی‌بهره هستند. همه پیکاپ‌های چینی وارداتی و مونتاژ شده بر اساس استاندارد آلایندگی یورو 4 هستند درحالی که پیکاپ‌ آسنا با استاندارد یورو 5 (Euro5) با قابلیت ترفیع به یورو 6 تولید و به مشتریان عزیز عرضه می‌شوند. می‌توانیم ادعا کنیم که در انتخاب قطعات متشکله دقت و مهارت بسیاری در جهت افزایش کیفیت اعمال شده و از بهترین قطعه‌سازان معروف دنیا استفاده گردیده است. پیکاپ آمیکو در کنار استفـاده از تکنولوژی‌های روز تمامی تجهیزات‌‌ و امکانات رفاهی را همانند پیکاپ‌های رده اول دنیا به صورت استاندارد دارا می‌باشند و از نظر راحتی، نرمی، بزرگ بودن فضای داخل کابین و بزرگ بودن اطاق بار، آسایش بهتر و بیشتری را نسبت به پیکاپ‌های ژاپنی موجود در بازار برای سرنشینان مهیا می‌سازند.


© تمامی حقوق این سایت برای گروه صنعتی آمیکو محفوظ است.

united kingdom flag animation