previous arrow
next arrow

معرفی مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو

مرکز آموزش علمی- کاربردی آمیکو، بعنوان شاخه ای از فعالیت های گروه صنعتی آمیکو و بر پایه سابقه درخشان این گروه در حوزه تولید، از بهمن ماه 1392 فعالیت خود را آغاز نموده است.این مرکز که تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اداره می شود ، یک مرکز آموزش مهارتی چابک و خود گردان اقتصادی با محوریت ارائه فعالیت های آموزشی ، پژوهشی در حیطه صنعت خودرو وتربیت تکنسین ها و کارشناسان ماهر در کلاس بین المللی است. رسالت مرکز علمی کاربردی آمیکو در جهت تلاش برای ایجاد خلاقیت در دانشجویان، آموزش علمی توسط اساتید مجرب، تربیت تکنسین و کارشناس، ارائه فعالیت های آموزشی و پژوهشی در حوزه صنعت خودرو، آموزش نیروی کارآمد متخصص در محیط صنعتی و ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت می باشد. دانشجویان باید خودشان را باور کرده و نیروی جوانی خود را کشف کنند تا به قله های علمی و عملی موفقیت برسند. این مرکز در سال 1393 با پذیرش حدود 177 نفر دانشجو (در نیم سال های 922 و 931) در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته های کاردانی کنترل کیفیت خودرو - کاردانی فنی مکانیک خودرو - کاردانی فنی مکانیک - مونتاژ سیستم های مکانیکی و کاردانی حرفه ای خدمات پس از فروش خودرو و مهندسی فناوری مکانیک خودرو رسما آغاز به فعالیت کرد. در سال های بعد با اضافه شدن رشته های کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی و مهندسی فناوری لجستیک و زنجیره تامین خودرو رسالت ماموریت محوری این مرکز تکمیل شد.

Image
Image

رشته های مرکز آمیکو از ابتدای تاسیس تا کنون به شرح جدول ذیل می باشد.

مقطع کاردانی

کاردانی فنی مکانیک خودرو

کاردانی فنی نقشه کشی صنعتی خودرو

کاردانی فنی کنترل کیفیت خودرو

کاردانی حرفه ای خدمات پس از فروش خودرو

کاردانی فنی مکانیک- مونتاز سیستم های مکانیکی

کاردانی فنی ایمنی کار و حفاظت فنی

کاردانی فنی صنایع شیمیایی- رنگ خودرو

کاردانی حرفه ای حسابداری بهای تمام شده

کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار

کاردانی حرفه ای حسابداری- حسابداری صنعتی

کاردانی حرفه ای بازاریابی

مقطع کارشناسی

مهندسی فناوری مکانیک خودرو

مهندسی فناوری لجستیک و زنجیره تامین خودرو

مهندسی فناوری طراحی و نقشه کشی صنعتی

تاکنون حدود 590 نفر در این دانشگاه ثبت نام کرده اند که از بین این تعداد، 390 نفر فارغ التحصیل شده اند، 82 نفر مشغول به تحصیل می باشند .

قرار گرفتن این مرکز در داخل یکی از بزرگ ترین شرکت های صنعتی و تولیدی خودرو( گروه صنعتی آمیکو) و دارا بودن تمامی امکانات مورد نیاز بر اساس استانداردهای آموزشی از جمله آزمایشگاه رنگ، آزمایشگاه مواد، کارگاههای ماشین ابزار، جوشکاری ، تراشکاری، کارگاه مکانیک، کتابخانه، سایت رایانه، کلاس های مشرف به محیط واقعی کار از ویژگی های این مرکز می باشد. هدف اصلی از تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی امیکو پرورش نیروهای کاربردی و تامین نیروی انسانی مورد نیاز صنعت و تربیت دانشجویان کارآفرین است.

این مرکز 12 مدرس در سه گروه صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی و معارف دارد که 5 دوره از بین آنان مدرس نمونه استانی برگزیده شده است.

کلاسهای عملی این مرکز در کارگاهها و آزمایشگاههای مجهز تشکیل می گردد. این مرکز آمادگی لازم برای برگزاری دوره های کوتاه مدت به صورت تک پودمان و به صورت کاملا تخصصی در محیط کارگاهی و هم جوار با کارخانه آمیکو داد. همچنین این مرکز دارای مرکز نوآوری با عنوان موتور و صنایع وابسته می باشد که سعی می کند از این ابزار برای گسترش توانایی های خود استفاده کرده و با هدف حمایت از افراد مستعد و خلاق از طریق ایجاد بسترهای حمایتی مناسب، زمینه پرورش ایده های نو و کاربردی را فراهم می آورند.

مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو  با همکاری گروه صنعتی آمیکو امتیازاتی برای دانشجویان در نظر می گیرد.از جمله این که دانشجویان ممتاز و بامهارت توسط شرکت ارس خودرو دیزل( آمیکو) استخدام و جذب بازار کار خواهند شد..همچنین سایر دانشجویان و فارغ التحصیلان را به شرکت های هم جوار در منطقه آزاد ارس معرفی خواهد کرد.

با توجه به این که مرکز علمی کاربردی آمیکو در داخل صنعت قرار دارد بنابراین دانشجویان به طور مستقیم آموخته های خود را در صنعت به کار گرفته که نمود آن در افزایش کیفیت محصولات تولیدی شرکت در مقایسه با سالهای قبل بوده است (با توجه به اینکه در حدود 60 درصد از دانشجویان مرکز از پرسنل گروه صنعتی آمیکو هستند). همچنین از فارغ التحصیلان این مرکز در کارخانجات منطقه با توجه به کارایی شان به خدمت گرفته شده اند.

آموزش های علمی - کاربردی نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز بازار کار کشو ر ایفا می کنند . این آموزش ها به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه های بازار کار و  اوضاع اقتصادی کشور  و نیز به دلیل آموزش و ایجاد مهارتهای لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در کارآفرینی و اشتغال دارد . این آموزشها هم مهارتهای خاص مورد نیاز صنعت و هم مهارتهای عمومی بازار کار را فراهم می سازد و همچنین برای شاغلینی که به دلیل تغییرات فناوری دچار کارایی می شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می کند.

توان بالقوه موجود در مرکز آموزش علمی کاربردی آمیکو از یک سو و وجود استعدادهای کارآفرینی فراوان در میان فراگیران از سوی دیگر ، فرصتی است که باید آن را مقتنم شمرد و برنامه ریزی صحیح و دقیق به کشف و پرورش استعدادهای کارآفرینانه همت گماشت.

 

© تمامی حقوق این سایت برای گروه صنعتی آمیکو محفوظ است.

united kingdom flag animation